Public courses

  • KOMPLEX TERVEZÉS T2 UI /// BMEEPUIQ911 / BMEEPUIM2KX


    Oktatók: FONYÓDI Mariann PhD, FENES Tamás DLA, HERCZEG László, GALINA Zoltán, DOBOS Botond, VÖRÖS Tamás DLA
    Tárgyfelelős: FONYÓDI Mariann PhD
    Heti óraszám: heti 2×5 óra tervezési gyakorlat
    Kredit­érték: 10
    Követelmény: félévközi jegy

    Tanszékünkön a Komplex jellegzetessége egy olyan tervezési szemlélet elsajátítása, mely a település adottságainak, problémáinak helyzetfeltárása során, városépítészeti programból kiinduló, abba szervesen illeszkedő, a környezetéhez és a városi szövethez minél érzékenyebben viszonyuló épületet eredményez. Épületet tervezünk tehát, olyan komplex szemlélettel, ahol az építészeti formálás mellett nemcsak a szakági, szerkezeti vonatkozások, de a tágabb környezet szempontjai is érvényesülnek. A tárgy a kilencedik félév tervezési gyakorlata, mely a kétféléves feladat második része. A munka a megismerés folyamatával kezdődik és módszereiben részben a Városépítészet2-höz kötődik. A végeredmény azonban már egy nemcsak városépítészeti, hanem minden szempontból komplexen tervezett épület, melynek – első félévben az engedélyezési szintű terve, majd – a második félév végére a kiviteli terve készül el, minden szakági vonatkozásával együtt. A teljes folyamat a diplomatervezési félévet készíti elő.

  • BEVEZETÉS AZ ÉPÍTÉSZETBE - BMEEPUIA101


    Előadó: Dr. BENKŐ Melinda habil PhD, Prof. Alföldi György DLA, Dr. Kádár Bálint PhD, Dr. Szabó Árpád DLA, Dr. Wettstein Domonkos PhD
    Tárgyfelelős: Dr. BENKŐ Melinda habil PhD 
    A tantárgy kimérete: előadás / 2 kredit
    Követelmény: félévközi jegy

    A „Bevezetés az építészetbe” című tantárgy előadásai építészeti fogalmak mentén épülnek fel, hiszen ahogy Aldo Rossi fogalmaz 1974-ben „…az építészet alapelveinek nincs történelmük. Szilárdan és változtathatatlanul fennállnak. Amik mindig változnak, azok a tényleges megoldások, a válaszok, amelyeket az építészet az aktuális problémákra ad.” A fogalmak tizenegy témakörbe szerveződnek (építészet, építés, természet, város, tér, idő, ember, rendeltetés, forma, tudomány, művészet), de többségük természetesen nem tartozik szigorúan egyetlen területhez, hanem sokféle értelmezése lehetséges. A tagolást a tanítást és a tanulást segítő rendszerezés követeli meg. A tantárgy célja a szakmai érdeklődés felkeltése, illetve fenntartása, a közös építészeti nyelvezet megalapozása.  Az illusztrációk az építészet alapelemeit és a köztük lévő összefüggéseket az ismertetik, elsősorban az európai kortárs és történeti kultúrkörből származó példák segítségével.